A Palm marketingstratégiáját átgondolva a cég két részre osztását tervezi. Az egyik az operációs rendszerrel foglalkozna, a másik pedig az eszközökkel, készülékekkel.
Ahogy a mobilcégek piaca is hanyatló tendenciát mutat, úgy a Palm eredményei sem tekinthetők egyértelműen pozitívnak. Két részre szakadásával feltehetőleg stabilizálni tudja működését, illetve pozitív hatást gyakorolhat a pénzügyi mutatókra is. A Palm nehézségei azt követően is fokozódtak, hogy hardveróriás Compaq és a HP egyesítette erőit a PDA piacon. A szakadás állítják a cég képviselői megnövelhetik a szétválasztott üzleti egységekre irányuló figyelmet, ami feltehetőleg több részvényest eredményez, így a két rész összességében nagyobb összeget könyvelhet el, mint ha egyben maradna. A PC operációs rendszerek piacát a Microsoft uralja, közel 90%-os piaci részesedéssel. A vezeték nélküli piacon azonban nem beszélhetünk ekkora cégdominanciáról. A Palm a legnagyobb gyártókkal (Nokia, Motorola, Ericsson, Psion) létrehozta a Symbian szövetséget, hogy elhárítsák Bill Gates cégének dominanciáját. A Symbian OS-t már eredményesen használják az Ericsson R380 és a Nokia 9210 modellekben.
A Palm jövőjét illetően egyelőre nem lehet egyértelműen előre jelezni, hogy a kettéválás meghozza-e azokat az eredményeket, amelyeket a cég elvár.