Ezt a gondolatot alapul véve fejlesztette ki a norvég alapítású virtuális operátor, a Sense Communications új szolgáltatását, melyet Svédországban mutatott be. Ennek az a lényege, hogy ha a fogyasztók elfogadják az SMS-ben érkező reklámokat, akkor azok darabjáért az operátor 0,06 eurót fizet. Így akár az egész telefonszámlára is összegyűjthetjük a pénzt. Folyamatosan fejlesztünk a különféle mobilszolgáltatásokat. Annak érdekében, hogy a fogyasztók kevesebbet fizessenek a telefonálásért, ki kellett találnunk valamit. Ekkor gondoltunk arra, hogy a reklám-SMS-ek a telefondíjak egy részét, vagy akár egészét is fedezhetnék nyilatkozta Suzana S. Drakulic, a svédországi Sense AB igazgatója.
A fogyasztóknak nem kell attól tartaniuk, hogy felesleges spameket is kapnak, ugyanis szabadon dönthetnek arról, hogy milyen típusú reklámok iránt érdeklődnek. Ennek a lehetőségnek a hirdetők is örülhetnek, hiszen így nagy valószínűség szerint az SMS-ek címzettjei el is olvassák az üzenetet. Hasonló akcióval már 1997-ben is próbálkoztak, de az megbukott. A Digilog ajánlata az volt, hogy fizet azoknak az embereknek, akik megtekintik a PC-jükön megjelenő reklámokat. Három év után a céget bezárták. Elemzők több reményt fűznek a Sense szolgáltatásához.