Ennek eredményeképp a társaságok azért küzdenek, hogy tudják bizonyítani a vásárlóknak az online vásárlás biztonságosságát, és azt hogy a probléma nem is olyan nagy, mint ahogy a legtöbb ember gondolja. A Jupiter Media Metrix tanulmánya szerint a legfőbb ok, amiért sok felhasználó nem vásárol az interneten, a csalásoktól való félelem, így a hitelkártyákat üzemeltető cégek egyre több biztonsági újítást vezetnek be az adatok védelmének érdekében.
A Visa hitelkártya-hálózat - állításuk szerint az ő kártyáikat használják az internetes vásárlások felénél - új felhasználó-azonosító és hitelesítő rendszereket mutatott be, ami az eddigieknél nagyobb védelmet biztosít a csalások ellen. Május végén a Microsoft bejelentette, hogy az Orbiscom és a Cyota társaságoktól fog technológiákat licencelni, amelyek segítségével egyszer használatos, egyedi számokat lehet kiosztani minden online vásárláshoz, így a hitelkártya-tulajdonosoknak nem kell megadniuk a kártya számát a tranzakció során. Egyes hitelkártyacégek, például az American Express is már bemutatták technológiáikat, amelyek elrejtik a felhasználók hitelkártyaszámát az online vásárlás során.