Papp István közölte: magyarországi IP-telefon referenciáik között több pénzügyi, oktatási, államigazgatási és szolgáltató vállalat is található, köztük multinacionális cégek. Az értékesítési vezető az eladásokról üzleti titokra hivatkozva nem közölt pontos adatokat, ám azt elmondta, hogy havonta több rendszert is értékesítenek. Az IP-piac fejlődésére szerinte jellemző, hogy az elmúlt három hónapban az egy call manager-re, alközpontra jutó telefonkészülékek száma a tízszeresére nőtt. Ez pedig azt jelzi, hogy az IP-telefont már nemcsak tesztjelleggel alkalmazzák a vállalatok, hanem egyre szélesebb körben veszik igénybe ezen internetes kommunikáció előnyeit. A Cisco Systems Magyarország például azt várja, hogy korábban jellemző százas nagyságrendű eladásokkal szemben az idén már 5-10 ezer IP-telefon működtetéséhez alkalmas rendszert értékesít.
A szakértők szerint az IP-telefon akár 10-50 százalékos megtakarítást is lehetővé tesz felhasználóinak a hagyományos távközlési berendezésekhez képest. A Cisco Systems Magyarország részben az AVVID (Architecture for Voice, Video and Integrated Date - hang, videó és integrált adat architektúra) intelligens hálózati infrastruktúra rendszereinek értékesítésétől várja a növekedést. Ezt a megoldást alapvetően azoknak a vállalkozásoknak ajánlja a Cisco, amelyek fel akarják gyorsítani, illetve hatékonyabbá akarják tenni e-business tevékenységüket.