A szakértők úgy vélik, hogy hiányzik az emberekből az állandó megújulás iránti igény, így nem feltétlenül veszik meg a legújabb modelleket. Miközben a mobilkommunikációs cégek 12 hónapra tették egy átlagos termék használati idejét, addig a gyakorlatban ez 18-24 hónap. Ennek egyik oka az lehet, hogy az amerikai gazdaság csökkenő pozitív eredményei kihatnak az európai piacra, így a fogyasztóikra is, akik egyre garasoskodóbbak. Ez a folyamat tulajdonképpen nem új előttünk állítja az elemző hasonló jelenséggel a PC piacon már tavaly találkoztunk. Habár egyre több és több ember lett PC-tulajdonos, a hardver- és szoftverösszetevőket nem cserélték olyan gyakran, ahogy azt a gyártók remélték. A Merrill Lynch úgy gondolja, hogy az idei év mobilkereskedelmében áttörést csak Karácsony hozhat, amikor egy szolid megugrás lehet a GPRS-kompatibilis telefonok helyes időzítése miatt. Bár arról sem szabad elfeledkeznünk, hogy számos vásárló csak januárban, az új évben szánja rá magát arra, hogy megvegye az eddiginél lényegesen jobb mobiltelefonját.