A Nokia reklámmegoldása mobilhálózatoknak

Kollár Csaba, 2001. június 19. 22:46
A Nokia bemutatta az mPlatform Advertisingot, amely a mobilreklám célba juttatásához szükséges összes elemet magába foglaló megoldás. Az alkotóelemek között megtalálható a kampány- és készletirányítás, a célcsoport-meghatározás, a reklám célba juttatása, hatásának nyomon követése, a visszajelzés, valamint a számlázás.
A legfrissebb Nokia termékeket, szolgáltatásokat és megoldásokat a mobil életet szimuláló élő demonstrációk során mutatták be - a távol-keleti Nokia Connection 2001 rendezvényen - és olyan szolgáltatóknak szánják, akik kulcsszerepet kívánnak betölteni a mobilreklámozás terén. A Nokia mPlatform Advertising a mobilinternet szolgáltatások számára nagy teljesítményű közvetítő platformot biztosító Nokia mPlatform megoldás részeként lesz elérhető.

A Nokia mPlatform Advertising számos médiaformátumot, így szöveget, grafikát, internetes anyagokat, videoklipet és multimédiás anyagokat támogat majd. A Nokia mPlatform Advertising hálózattól független megoldás, amely a mobilkészülékek és személyes digitális segédeszközök (PDA-k) jelenlegi és következő generációján is működik majd, emellett támogatja a vezetékes internetet is.

A szolgáltatók új bevételforráshoz juthatnak azáltal, hogy erős kapcsolatot és együttműködést építenek ki a hirdetőkkel és a reklámügynökségekkel, valamint hogy új bevételforrás-lehetőséget teremtenek a mobilinternet-tartalmat szolgáltató partnereik számára.

“A mobilreklám kiváló és egyedülálló lehetőséget jelent a személyre szóló marketing számára. A tartózkodási hellyel és a helyzettel egyaránt tisztában lévő mobileszközök segítik majd a hirdetőket abban, hogy ügyfeleiket a jó időben és a jó helyen érjék el. Ezáltal lehetőség nyílik az azonnali reakcióra, vásárlásra, vagy kapcsolatra” — mondta Timo Poikolainen, a Nokia Networks marketing igazgatója.

Az előfizetői rendszeren alapuló reklám megvédi a felhasználó magánszféráját a kéretlen reklámáradattól. A mobileszközök felhasználói a saját szempontjukból érdekes rekláminformációkhoz juthatnak majd hozzá. Például személyes dossziéjukban meghatározhatják, milyen információt szeretnének megkapni. Így egy mozirajongó hetente kapna értesítést az új filmekről, megnézhetné a filmelőzetest, és utána mozijegyet is foglalhatna. A Nokia mPlatform Advertising a felhasználó érdeklődését és hobbijait követő, a helyszínt és a helyzetet figyelembevevő reklámozást tesz lehetővé.

A Nokia mPlatform Advertising lehetőséget biztosít a szolgáltatóknak a szponzorált mobilszolgáltatás bevezetésére, mely alacsonyabb telefon- és szolgáltatásdíjakat eredményez majd a fogyasztók számára. A Nokia a vezeték nélküli platformok reklámozásra vonatkozó irányelveit és gyakorlatát kidolgozó és meghatározó Wireless Advertising Association (vezeték nélküli reklámszövetség; WAA) társalapítója.