Az LNX Kft. június 20-án arról tájékoztatta szerkesztőségünket, hogy néhány nappal ezelőtt Magyarország első, Cisco termékekkel megvalósított IP telefon rendszerét adta át az Union Biztosítónál. Budapesten, a biztosító új Kálvin téri székházában kizárólag a nagy sebességű LAN-on működő IP-alapú készülékeket használják.
A Minor Rt. fővállalkozásában kivitelezett informatikai projekt új alapokra helyezte a biztosító társaság kommunikációs infrastruktúráját. A felhasználók számítógépei az IP telefonokba integrált kapcsolókon keresztül csatlakoznak rá a nagy sebességű gigabites gerinchálózatot működtető switch eszközökre, amelyek a telefonok folyamatos tápellátását is biztosítják. A hívások kezelését redundáns kialakítású Cisco Call Manager (szoftver telefonközpont) bonyolítja, a távközlési hálózathoz való csatlakozást pedig egy Cisco átjáró (ún. Voice Gateway) valósítja meg. A webes felületről üzemeltetett, könnyen bővíthető rendszer jelenleg mintegy száz készüléket tartalmaz.
Az IP-telefóniában nem csalódtunk, a rendszer problémamentesen működi. Minden, a régi rendszerben használt teljes funkcionalitást, - beleértve a hangpostát (amelyet szintén IP-alapúra cseréltünk) és a felhasználó-azonosítást lehetővé tevő PIN kódot - sikerült megvalósítani mondta Siegl Attila, az Union informatikai vezetője.
Az LNX mindig is élenjárt az új technológiák meghonosításában. Ráadásul az IP-telefóniát stratégiai terméknek tekintjük, amely új piaci lehetőséget teremt számunkra. Hitünket mi sem bizonyítja jobban, mint az, hogy az LNX-ben jelenleg már folyik a teljes telefonhálózat IP-telefonokra cserélése nyilatkozta Jaskó István, az LNX kommunikációs igazgatója.