Jelenleg a digitális média kereskedelem működtetéséhez a különböző jogok menedzselését végző rendszerekbe többnyire integrálni kell olyan szabadalmaztatott, sok esetben inkompatibilis rendszereket mint például az e-kereskedelmi menedzsment, az ügyfélszolgálati menedzsment vagy a tőkemenedzsment rendszerei. Egy olyan digitális kereskedelem létrehozásához, amely minden téren képes együttműködésre - beleértve a rendszerek közötti jogok menedzsmentjét is - a jogok tulajdonosainak és az árusítóknak meglehetősen sok üzleti szabályzatot kell bevezetniük, csak így tudják meghatározni a média használatának pontos paramétereit.
Az XMCL kezdeményezés - amelyet nagyon sok piacvezető cég támogat - ennek leegyszerűsítésére próbál létrehozni egy, az üzleti szabályzatok meghatározására szolgáló szabványosított nyelvet, aminek segítségével a jogok tulajdonosai a média terén már meglevő üzleti szabályzatokat - mint például a vásárlás, kölcsönzés, előfizetéses rendszerek szabályzatai - könnyedén átültethetik az internetre, ami újabb piacok megalkotását jelentené számukra.