K. Szabó Imre elnök-vezérigazgató: A vállalatvezetés egyhangúlag a teljes alaptevékenységet felölelő ISO 9001 tanúsítvány megszerzése mellett tette le a voksot anno, míg napjainkban is az a jellemző, hogy a vállalatok csupán egy-egy üzletágukra vagy üzleti folyamatukra alkalmazzák az ISO-t, elsősorban marketing célból. Az ISO a dokumentált működés révén hatékonyságot, a globalizálódó piacon pedig folyamatos versenyelőnyt jelent a Megatrend számára. Az eltelt években folyamatosan csiszolódott, fejlődött, érlelődött a rendszer, azonban ez idő alatt a Megatrend kinőtte a szabvány adta lehetőségeket; egyre több új funkció maradt ki az ISO keretei közül. Az Infosys 40 fős fejlesztőstábja csak maga 22 új szabványt dolgozott ki az elmúlt évben. Az ISO9001:2000 révén minden folyamatok magában foglaló, az IT iparra jellemző állandó és sokszor heurisztikus változásokat is kezelni képes minőségbiztosítási rendszert tudhat magáénak a Megatrend.
Az ISO 9001:2000 bevezetése azon vállalkozások számára előnyös, ahol a végtermék nem "sorozat-gyártás" eredménye, hanem egyedisége miatt bizonyos rugalmasságot kíván előállítása, értékesítése és utógondozása. Előnyös azokon a területeken, ahol a piac állandó mozgásban van: új termékek, új vevő-igények, új szolgáltatások jelennek meg és ezekhez azonnal alkalmazkodni kell. Az ISO9001:2000 nagyobb szabadságot enged meg a rendszer kidolgozásában és alkalmazásában is. A valós üzleti folyamatokhoz igazodó minőségbiztosítási rendszer eredménye az áttekinthetőbb folyamatrendszer és az egyszerűbb működtetés. További előnye, hogy némely direktívát átvett a magyar és európai minőségdíjak szabályrendszeréből, illetve egy, a Megatrend esetében igen fontos tényezőt átvett a TQM-ből, a dolgozók bevonását a minőségirányításba.
A Megatrendnél a minőségirányítási rendszer alapdokumentumai, formanyomtatványai, feljegyzései és levelezései kizárólag elektronikus úton készülnek és kerülnek tárolásra. A dokumentálási rendszer egységes, az általánosan elterjedt irodai alkalmazások mellett az Ügyfélszolgálat, a Fejlesztés, a Helpdesk és a Szerviz munkáját saját fejlesztésű alkalmazások segítik. Újdonság, hogy a Megatrend Internet köré épülő üzleti tevékenysége és szolgáltatásai is ISO szabályozás alá kerültek. A Megatrend jövőbeni törekvései között szerepel hazai és európai minőségdíjak megszerzése, illetve a TQM bevezetése.