Az internetkávézók ma elsősorban a fiatalok, a diákok, valamint a külföldiek körében népszerűek: a tapasztalatok szerint minden hatodik-hetedik vendég külföldi. Egy átlagos internetkávézóba járó vendég legalább napi fél, legfeljebb két és fél órát internetezik. Számos látogató veszi igénybe a diákkedvezményt, illetve a bérletvásárlás lehetőségét, amely 10-20 alkalomra szól.
Az Axelero megbízásából a Wunderman Cato Johnson által a vendéglátó-ipari egységet üzemeltetők körében készített kutatás eredményéből kiderül, hogy a megkérdezettek 96%-a ismeri az internetet, több mint fele már hallott az internetkávézókról. Az üzemeltetők véleménye a kávézók lehetséges vendégköréről megegyezett a valós tapasztalatokkal, amelyek szerint a fiatalabbakra, magasabb iskolai végzettséggel rendelkezőkre és jobb anyagi helyzetűekre lehet leginkább számítani. Azok, akik nem találnák megvalósíthatónak internetkávézó létrehozását saját egységükben, elsősorban az érdeklődés feltételezett hiányát (53%), másodsorban a hely hiányát (18%) hozták fel érvként. Azoknak, akik elképzelhetőnek tartanák ilyen funkció létesítését, 42%-a volt budapesti, 58%-a pedig vidéki.
A most megnyílt Axelero internetkávézóban három gép kap helyet, amelyeken a legkorszerűbb alkalmazások és szélsebes hozzáférést biztosító bérelt vonali kapcsolat áll a látogatók rendelkezésére.