A Kelkoo kereskedelmi cég által végzett felmérésben 15 és 45 év közötti hölgyeket kértek meg, hogy sorolják fel csökkenő prioritási sorrendben, mi található a retiküljükben. A svéd hölgyek 70%-ánál a legfontosabb tárgy nem a rúzs, a tükör, a barátja fényképe vagy a gumi óvszer volt, hanem a mobiltelefon.
Elemzők a felméréssel kapcsolatban két dologra hívják fel a figyelmet. Először, hogy a nők a klasszikus felfogás szerint később fogadják el a technológiai újításokat, mint a férfiak. Másodszor, hogy a klasszikus felfogás nem igaz a 90-es évek asszonyaira, akik a férfiakkal egyenlő jogokat követelnek, a gyereknevelést a karrierre cserélik, és számos esetben hamarabb ismerik meg és használják fel saját sorsuk irányítására a különféle technikai fejlesztéseket, mint a férfiak, akik az internetet és a mobilkommunikációs eszközöket inkább játékra és csevegésre használják, semmint arra, hogy ezáltal életüket, egyéni életszínvonalukat jobbá tegyék.
Ezelőtt néhány évvel hazánkban is volt egy hasonló felmérés. A magyarországiban a megkérdezett hölgyek még csak említést sem tettek a mobiltelefonról.