Dean McCarron, a Mercury Research piackutató cég szakértője szerint a két nagy rivális chipgyártó cégnek most azt kell majd mérlegelnie, hogy mennyi bevételveszteség ér meg nekik annyit, hogy a konkurencia kárára egyre nagyobb piaci részesedést tudjanak magukénak. Magyarul bármelyik fél nagyon könnyen növelheti piaci részesedését, ha továbbra is jelentős mértékben csökkenti termékeinek árait, azonban ez értelemszerűen magával hozza a nyereség csökkenését, ami a mostani nehéz időkben nagyon veszélyes piaci manővernek bizonyulna.
Az Intel április végén nagyon komoly árcsökkentést hajtott végre, melytől azt várta, hogy a Pentium 4-es processzorok eladási mutatói jelentősen javulnak majd, ám ez az Intelnek csak félig-meddig sikerült. A cég vezetői áprilisban úgy döntöttek, hogy két egymás utáni árcsökkentés helyett inkább egy nagy árcsökkentést hajtanak majd végre, ami a Pentium 4-es chipek esetében nem kevesebb mint 55 százalékos árzuhanást eredményezett.
Az Intel árcsökkentéseit természetesen az AMD sem hagyhatta szó, illetve tett nélkül, és a Pentium 4-es árzuhanást követően az AMD is csökkentette árait, ami meg is tette a hatását. Az AMD-nek sikerült növelnie a piaci részesedését, hiszen míg az idei év első negyedévében még "csak" 7,3 millió AMD processzort adtak el világszerte, addig a második negyedévben már 7,7 millió darabot, ám ez csak az érem egyik oldala, ugyanis az árcsökkentések következtében az AMD bevételei az elmúlt időkben jelentősen visszaestek. Szakértők szerint egyébként amennyiben esetleg tovább folytatódnának az árcsökkentések, akkor annak leginkább az Intel inná meg a levét, persze az AMD-t is kényesen érintené a dolog.