KDDI – 52 ezer vásárlót érintő szoftverhiba

Kollár Csaba, 2001. július 15. 21:05
Pénteken Japán második legnagyobb telekommunikációs szállítója a KDDI Corporation bejelentette, hogy mintegy 52 ezer vásárló készülékében kell kicserélnie a szoftvert.
A sajtónyilatkozat kihangsúlyozza, hogy a cserét gyorsan hajtják végre, egyben ígéretet tettek arra is, hogy a csere után a szolgáltatásokat gyorsabban lehet elérni, és bővül azok száma is. A szoftvercserét az indokolja, hogy a technikai kommunikációs rendszerben a visszahívás, amely a jelenlegi PacketOne 64 szolgáltatáson alapul, megszakad, még akkor is, ha a hálózati infrastruktúrát fejlesztik. A cég azért is tartja fontosnak a cserét, mivel a PacketOne 64 szolgáltatás nagysebességű, így a felhasználóknál “csökken a holtidő”.

A KDDI-nél nem ez az első eset, hogy nagyobb számú mobiltelefont kellett visszahívnia a hibák kijavítása érdekében. Legutóbb például több mint félmillió mobiltelefon visszahívására került sor, melyeket a Sony gyártott.

A mostani visszahívásban elsősorban a Casio Computer Co Ltd, a Kyocera Corp, a Sanyo Electric Co Ltd, a Toshiba Corp és a Sony által gyártott készülékek vesznek részt. A KDDI nem közöl arról részleteket, hogy a visszahívás mennyibe kerül majd, de elemzők szerint elérheti akár a milliárdos nagyságrendet is yenben. A cég azért is sürgeti a telefonokon szükséges szoftverjavítás elvégzését, mivel a tervek szerint szeptemberben a jelenlegi 64 kbps PacketOne szolgáltatás sebességét növelni szeretné, hogy élezze a technikai versenyt maga és az NTTDoCoMo Között.