Japánban a jutalmak kiadásának teljesen más szokásai vannak, mint a világ többi táján. Az alkalmazottak évente kétszer, télen és nyáron kapnak jutalmat fizetésük mellé, amely alkalmanként az adott dolgozó évi fizetésének fele szokott lenni. Egy átlagos elektronikai alkalmazott jutalmának 10%-a valamivel 1000 font fölött lehet (4-500 ezer Ft), ennyit kell a Matsushita-dolgozóknak Panasonic (illetve Technics) termékek vásárlására költeniük.
A japán munkakultúrában egy ilyen kérés nem számít kötelezőnek, mindazonáltal olyan kötelességet jelent, amit illik betartani. Az alkalmazottaknak ráadásul be kell nyújtaniuk a számlák másolatát főnökeiknek, tehát mindenképpen kiderül, ha valaki nem tesz eleget a kérésnek.
A Panasonic márkanevéről ismert Matsushita a mostani lépéséről a várakozásokon alul alakuló eladások miatt döntött. A piaci eredmények kedvezőtlenül alakulása nem a társaság esetleges sikertelenségéből adódik, a visszaesésért az amerikai gazdaság okolható, amely már egy ideje mélyponton van. A Matsushita 1998-ban egyszer már véghezvitt egy hasonló lépést, akkor a téli jutalom egy részét kellett saját termékekre költeni - írja a The Register.