Motorola: eladó mobiltechnológia

Kollár Csaba, 2001. július 23. 22:36
A Motorola, az előzetes tervekhez képest pénzügyileg alulteljesített, s emiatt szánta rá magát arra a döntésre, hogy mobiltechnológiát ad el külső gyártók számára.
A Motorola a GPRS és az UMTS technológiákat akarja eladni “annak, aki megveszi”. A cég ettől azt reméli – véli a wap.com szakértője – hogy stabilizálni tudja pénzügyi helyzetét, illetve képes úgy végrehajtani bizonyos átszervezéseket és fejlesztéseket, hogy azok “minél kevesebb vérveszteséggel járjanak”. Christopher B. Galvin a Motorola vezetője szerint “az új vezeték nélküli stratégia gyökeresen eltér az eddig tőlünk megszokottól. Fő bázisát az újradefiniált iparági siker jelenti az erősödő nyomás mellett.” Az új generációs integrált vezeték nélküli szolgáltatások forradalmasítják azt az utat, melyen az emberek eddig az információkat cserélték egymással, könnyebbé téve a dolgokat és jobbítva az életminőséget. A Motorola ehhez kíván új stratégiájával hozzájárulni – áll a kiadott sajtóközleményben.

A fogyasztói oldalról az új stratégia több előnnyel és több hátránnyal is jár az eddigihez képest. Amiért a Motorola a legtöbb elismerést kapja az az, hogy több lábon áll, így könnyebben viseli el a mobilkommunikációs ipart jelenleg sújtó változásokat. A hátrányok között az elemzők kiemelik, hogy a fogyasztók már nem képesek lépést tartani a technikai/technológiai fejlődéssel, így nem biztos, hogy megértik, illetve helyesen értik meg az új stratégiát. Mindenesetre a Motorola már megállapodott néhány gyártóval, melyeket azonban egyelőre nem kíván megnevezni.