Az America Online és az Amazon már korábban is együttműködtek, ám akkor még a kereskedőcég fizetett dollármilliókat, hogy kiemelt helyet kapjon az AOL, és leányvállalatainak (Netscape, ICQ, CompuServe) oldalain. Az AOL 30 millió főt is meghaladó előfizetői tábora kitűnő marketing lehetőséget jelentett az Amazonnak. Gyümölcsöző volt az együttműködés, különösen amiatt, hogy ez az előfizetői tábor rendszeres internetes vásárló is. 2001 második negyedévében az AOL előfizetők 7,8 milliárd dollárt költöttek el az interneten keresztül.
Szakértők szerint a csődbe ment dotcom hirdetők miatti bevételkiesés, és az internet előfizetés terjedésének lassulása miatt az AOL közelíteni akar olyan üzletágakhoz, cégekhez amelyek most gyengélkednek, így az áruk kedvezőbb, valamint olyan széles vásárlói réteggel rendelkeznek, amelyek feltételezhetően érdeklődnek az AOL szolgáltatáspalettája iránt.