Az internetes reklámfelületek valódi kereskedelmi hasznáról, vagy használhatatlanságáról szóló vita kellős közepén a Microsoft gyakorlati bizonyítékkal szolgál az online reklám hatékonyságát illetően, a gyors reklámbevétel-növekedés alapján az MSN Európában az előző évihez képest 50 százalékos reklámbevétel-növekedés elérését jósolja.
Az európai, közel-keleti, és afrikai részleg elnökhelyettese, Judy Gibbons szerint ezek a bevételek az elkövetkezendő néhány évre biztosítani fogják a portál üzemeltetését. Bár konkrét számadatokat nem közöltek, Gibbons elmondta, hogy az MSN a június 30-al végződő pénzügyi évben összbevételeit a fizetős szolgáltatások figyelembevételével együtt 250 százalékkal növelte meg. Ez az adat azt is jelenti egyben, hogy ha a Microsoft elvárásai teljesülnek, 18 hónapon belül az MSN 15 európai piacából öt közvetlen hasznot hajt majd a vállalatnak.
A Microsoft derűlátását látszik igazolni, hogy a Jupiter Media Metrix internetfigyelő cég felmérése szerint az európai reklámbevételek növekedése 2001-ben 27 százalék körül lesz, elérve az 1,1 milliárd dolláros összeget. Gibbons is elismerte, hogy az elmúlt években nem nőttek jelentősen reklámbevételeik, és mint azt leginkább a Yahoo példája mutatja, sokan elvesztették megrendelőiket, ám most úgy néz ki fordult a kocka, és több elemző is a folyamat megfordulását valószínűsíti.