A külföldi Amazon.com-oldalak forgalma 128 millió dollár volt, 75 százalékkal több a tavalyi második negyedévinél. A mostani második negyedévben 2,6 millió új ügyfelet szereztek, ebből 900 ezret külföldön.
Az amerikai piacon a cég pro forma, azaz összehasonlítható alapon 2 millió dollár nettó nyereséget ért el, a tavalyi második negyedévi 55 millió dolláros veszteség helyett.
Mindent egybevetve az első félévben 1,37 milliárd dollárra nőtt az Amazon.com forgalma a tavalyi első félévi 1,15 milliárd dollárról, a vesztesége pedig 402,5 millió dollárra csökkent 625,6 millió dollárról.
A harmadik negyedévre a társaság 625 és 675 millió dollár közötti forgalomra számít. A pro forma veszteség várhatóan azonos vagy talán kicsit kisebb lesz, mint a második negyedévben. A negyedik negyedévre 10-20 százalékkal nagyobb forgalmat várnak a tavalyi utolsó negyedévinél, és pro forma alapon nyereségre számítanak, de ezt nem számszerűsítették.
Az Amazon.com és az America Online (AOL) internetszolgáltató hétfőn széleskörű stratégiai szövetséget kötött. Ennek keretében az Amazon.com elektronikus kereskedelmi platformját az AOL Shops elektronikus boltokon keresztül is használni lehet, továbbá az AOL 100 millió dollárért Amazon.com-részvényeket is vásárolt. Ezt is beleértve az Amazon.com szeptember végére 600 millió, az év végére 900 millió dollár készpénztartalékra számít.