A Xerox-felmérés különböző profilú és méretű cégek IT- és dokumentumkezeléssel foglalkozó döntéshozóit kérdezte a technológiai segédeszközök használatáról, illetve, a jövő irodájának képéről. A megkérdezettek jelentős hányada úgy látja, hogy a papír nélküli iroda a közeljövőben még elérhetetlen. A felmérés azonban azt mutatja, hogy egyre többen hisznek az ún. 'jó' papír használatában a modern iroda kialakulásának elterjedésével lehetővé téve a jobb munkavégzést és tudásmegosztást mondta Gergely Ákos, a Xerox Magyarország Kft. marketingvezetője.
A legtöbb vállalat úgy véli, hogy még legalább tíz évig a hagyományos iroda biztosítja az elsődleges munkakörnyezetet. Tíz válaszadó közül csak egy látja úgy, hogy az irodája nem az az épület, ahová mindennap bejár dolgozni, és a menedzserek több mint egyharmada (35 százalék) elvárja, hogy a jövő irodája hasonló legyen a maihoz.
Sokan azonban úgy érzik, hogy a munkakörnyezet jelentős változások előtt áll. Németországban a menedzserek csaknem fele (49%) szerint a jövő irodája ötvözi az otthoni irodát és azt a helyet, ahol a kollégák egymással találkoznak, azaz nemcsak a munka, hanem egyben a társadalmi élet színtere is lesz. A francia menedzserek 20 százaléka gondolja úgy, hogy irodáját egy laptop és egy mobiltelefon fogja alkotni. Bármilyen is legyen a jövő irodája, Európa menedzsereinek túlnyomó része egyetért abban, hogy a dokumentumkezelő rendszerek használata egyszerű és kompatibilis legyen a már meglévő rendszerekkel, valamint minőségi munkát végezzen.
A felmérés azt is megmutatta, hogy az irodai berendezések kiválasztásánál a legtöbb menedzser számára kritérium, hogy a munkához szükséges legjobb eszközökhöz jussanak hozzá, a végső vásárlási döntést azonban a cégek többségénél nem a központi IT- vagy a beszerzési részleg hozza meg, hanem a különböző osztályok kombinációja. A vizsgálat megjegyezte, hogy a berendezések vásárlásakor ritkán vonják be a döntésbe azt az alkalmazottat, aki az eszközzel dolgozni fog.
Az irodai berendezések és rendszerek használatával kapcsolatban a megkérdezettek 90 százaléka követelményként említette a Windows-alkalmazásokból való nyomtatást, és a kutatásban részt vevők csaknem fele (46 százalék) említette, hogy az internet- és intranetalkalmazásokból is nyomtat. A webalkalmazásokból leginkább Svédországban (67 százalék) és Nagy-Britanniában (57 százalék) nyomtatnak, a legkevésbé pedig Spanyolországban és Németországban (24 és 34 százalék). A felmérésből kiderül, hogy Spanyolországban használják a legtöbbet a telefont és a faxot, a megkérdezettek átlagosan 44 hívást és 15 faxot fogadnak naponta. Nagy-Britanniában fogadják a legtöbb e-mailt (28), majd Spanyolország (24), Svédország (20), Franciaország (15) és Németország (12) következik.
A hagyományos kommunikációs módszerek, mint a telefon, a fax és a belső írásos emlékeztető, átlagosan magasabb arányt értek el az olyan új megoldásokhoz képest, mint a video- és telekonferencia.