"Az ügyfél a király" üzleti alapszabály általában nem üres szólam az Egyesült Államokban. S ha néhány esetben az ügyfelet mégsem királyként kezelnék, legalább panaszkodhat: méghozzá az interneten, széles publikum előtt, épp ezért gyakran sikerrel.
A dpa hírében említett PlanetFeedback.com kezeli a regisztrált ügyfél panaszát: továbbítja a megfelelő céghez, amelynek a panasz szól, és a levelet az internetre is felteszi. Ezzel a panaszt a PlanetFeedback weboldalának más látogatói is elolvashatják, s a rendkívüli nyilvánosság az ügy sikeres elintézésének záloga lesz.
A "panaszcégek" általában díjmentesen dolgoznak, azonban a The New York Times vizsgálódásai szerint mégiscsak van a dologban némi turpisság: a PlanetFeedback például - és valószínűleg több társa is - az ügyféladatok hirdetési cégeknek való kiszolgáltatásával mégis pénzhez jut.