Az ázsiai márkák többek között a Samsung, Panasonic, NEC egyre több figyelmet szentelnek a nyugati (értsd: amerikai és európai) régiónak. Az újhullámos, új designos, legmagasabb minőségi elvárásoknak is megfelelő készülékek hamarosan komoly versenyhelyzetbe hozhatják az európai piacon az Ericssont és a Nokiát. A kihívó modellek közül néhány kedvező árával feltehetőleg hamar népszerű lesz az európai kontinensen is. Annak idején az Ericsson már követett el hibát, amikor megjelent magas árkategóriájú mobiltelefonjaival; nagyon kevés fogyott belőle. A fogyasztók ugyanis könnyű kezelőfelületet, gyönyörű formát és barátságos árakat vártak. Az operátorok az árcsökkentés mellett döntenek úgy, hogy a fogyasztóknak magas minőségi kategóriájú telefonokat adnak olcsón, de ezért cserébe előfizetési szerződést kell velük kötni. Miért éri meg akkor a Nokiának és az Ericssonnak emelnie a készülékei árát? Egyfelől, mert még mindig romantikusan bízik az európai telefoneurópai fogyasztó elméletében, s az árnövekedéstől reméli a többletbevételek segítségével a pénzügyi stabilitást. Másfelől vélik elemzők mert olyan modellekkel kívánnak megjelenni, melyek tulajdonságaikban és funkcióikban messze felülmúlják az ázsiai konkurenseket.