Nemcsak a politikában, a makrogazdaságban próbál Európa szembeszállni Amerikával, hanem a zenei világhálóért vívott harcban is. Az olasz Vitaminic internetes terjesztő a Napster babérjaira tör.
Kezdetben nemigen vették komolyan az olaszokat, akik nem elsősorban az új zenetechnológiai üzletben való jártasságukról híresek. Gianluca Dettori alapító-főigazgató, a Lycos internetes portál korábbi vezetője, az AFP-nek nyilatkozva elismerte, hogy amikor nagy-britanniai internetes oldalukat bemutatták Londonban egy sajtókonferencián, úgy festettek, mintha "három afgán ment volna divatbemutatót tartani Milánóba." Ennek ellenére két évvel alapítása után a Vitaminic vezető szerephez jutott Európában az interneten keresztüli digitális zenei reklám és terjesztés terén. Már korábban rátette a kezét az amerikai IUMÁ-ra, az internetes zeneterjesztés úttörőjére, és a francia France MP3-ra. Pozícióit tovább erősítette a napokban az egyik legnagyobb európai konkurens, a brit Peoplesound megvásárlásával.
Annak ellenére, hogy a Vitaminic milánói irodája nem egy ultramodern központban, hanem egy klasszikus olasz palotában van, kapcsolatainak többsége már jócskán túlmutat Itália határain. Legutóbbi vásárlásaival immár 329 ezer zeneszám, 76 ezer művész és 1200 kiadó tartozik hozzá. Jelenleg még pénzügyi deficittel küzd, az elektronikus kereskedelemből származó bevételek egyelőre "marginálisak", 2002-re tervezik az egyensúly megteremtését. A cég tavaly ősz óta jelen van a milanói tőzsdén is. A legnagyobb vetélytárs még mindig a Napster, és az is marad mindaddig, amíg az amerikai portált jogi úton nem kényszerítik arra, hogy végleg megszüntesse ingyenes zeneszolgáltatását. Dettori úrnak meggyőződése, hogy az internetes zeneterjesztést csakis legálisan, a szerzői jogok tiszteletben tartásával lehet művelni, de ő is tisztában van azzal, hogy továbbra is felbukkannak olyan szolgáltatók, amelyek a Napsterhez hasonlóan elősegítik a zenerajongók ingyenes "kalózkodását."