A felmérés adatai szerint a dolgozók szívesen és sokat telefonálnak munkahelyükről. Miközben a vállalati vezetékes telefonok az összes vonalnak csak 15 százalékát teszik ki, a cégek fizetik a számlák értékének közel 30 százalékát. Hasonló az arány a mobiltelefonok körében is: jóllehet csak minden hetedik dolgozónak van vállalati telefonja, ezen előfizetések adják a számlák értékének 13 százalékát.
A kutatás rávilágít, hogy bár a távközlési kiadások a cégek ráfordításainak jelentős részét teszik ki, a vállalatok 87 százaléka a költségvetésében ezeket nem tervezi külön. A vizsgált vállalati szegmensben jelenleg 600 ezer személyi számítógépet használnak, ami azt jelenti, hogy a dolgozók 29 százalékának asztalán áll egy PC. Kimutatható trend viszont, hogy egyre növekszik a számítógépes hálózatok szerepe: a vállalatok 48 százaléka már egységes központi rendszert épített ki, 5 százalékuk pedig több kisebb hálózatot üzemeltet.
Hangsúly a minőségen
Telítődési szakaszba jutott a vállalati internetcsatlakozások kiépítése, állítja a felmérés, így a továbbiakban a cégek már a meglévő lehetőségeik minőségi javítására fektetik a hangsúlyt. Az idén áprilisban vizsgált vállalati körben mintegy 70 százalékos volt az internetelterjedtség, ami decemberre várhatóan 80 százalékra nő. Az internetkapcsolattal rendelkező vállalatok 45 százaléka már rendelkezik honlappal, ez az arány azonban a teljes vállalati szférára kivetítve csak 32 százalékot ér el, így napjainkban mintegy 9910 magyar vállalati weblap található az interneten. A kutatás szerint a saját weboldallal még nem rendelkező vállalatok mintegy fele az idei évre tervezi honlapjának megjelenítését.