EPT: VoIP szolgáltatás, új vezér

Kovács Attila, 2001. augusztus 23. 12:21
A közelmúltban a többségi (86%) Matáv tulajdonú Első Pesti Telefontársaság Rt. (EPT) élén történt vezetőváltásról, az EPT stratégiai „terméklábairól” tájékoztatta augusztus 23-án a sajtó képviselőit Lipp István, a távközlési szolgáltató új vezérigazgatója.
Az EPT stratégiája továbbra is az, hogy a liberalizált távközlési piacon a kis és közepes vállalkozásoknak (SOHO+SME) nyújtson alapvetően a Matáv Rt. által nem kínált szolgáltatásokat. 50 millió forintos beruházással (és másfél éves megtérüléssel számolva) ez év júliusában indították a Telia gerinchálózatra és Clarent gateway eszközökre alapozott VoIP alapú nemzetközi távhívási (eptIPtel) szolgáltatásukat, amelyet – egyelőre csak Budapestre koncentrálva - jelenleg már száz ügyfelüknek nyújtanak. E termékkört az EPT várhatóan ez év októberétől az IP alapú belföldi távhívási szolgáltatással fogja bővíteni, illetve komplex IP alapú megoldásokat is kínál majd.

A másik szolgáltatáselem a Kapsch Meridian (28 munkahelyes) call centerre és Siebel Ügyfélkapcsolati (CRM) szoftverre alapozott EPT Contact Center szolgáltatás, amelyet rövid idő alatt több mint 10 ügyfél számára nyújtottak. A cégtevékenység harmadik pillére a liberalizált piacon átfogó üzleti tanácsadási szolgáltatás nyújtása.

A 770 millió forint alaptőkéjű, most 85 főt foglalkoztató EPT idén 1,2 milliárd forint forgalom mellett 300 millió forint veszteséget tervez, és úgy számol, hogy 2002-ben válik nullszaldóssá.

Lipp István régi-új matávos. Az EPT-hez a Magyar Posta Rt-től érkezett, ahol kereskedelmi és marketing főigazgató volt, ezt megelőzően pedig a cég létrejöttétől kezdve 1999. novemberéig különböző vezető beosztásokban dolgozott a Matávnál.