Internet alapú telefon - a vállalatok 10 százaléka veszi igénybe

MTI Sajtóadatbank, 2001. augusztus 28. 07:45
A 10 főnél több alkalmazottat foglalkoztató mintegy 32 ezer vállalat közül egyelőre csak minden tizedik veszi igénybe az internet alapú, úgynevezett "voice over internet protocoll" (VoIP) nemzetközi távhívás lehetőségét - közölte a BellResearch és Think Consulting hétfőn az MTI-vel.
A BeelResearch és a Think Consulting április-májusi közös kutatása szerint az idén a VoIP-szolgáltatást igénybe vevő vállalatok száma várhatóan mintegy 40 százalékkal bővül: az év közepén már 3500 vállalat használta ezt a technológiát.

A kutatás kimutatta, hogy a nemzetközi VoIP szolgáltatás igénybe vevői elsősorban a nagyvállalatok: e szegmensben a használók aránya már eléri a 40 százalékot.

A két társaság a nemzetközi VoIP szolgáltatások 2001. évi teljes piacát 5-6 milliárd forint közöttire becsüli, ami a gazdálkodószervezetek által generált 155 milliárd forintos beszédcélú távközlési kiadások 3-4 százalékával egyenlő.

A kutatás kimutatta azt is, hogy a nemzetközi beszélgetések értékének 35-40 százalékát már nem közvetlenül a Matávnak fizetik ki a vállalatok.

A két kutatócég által az ügyfelek száma alapján készített nemzetközi VoIP-szolgáltatók 10-es listájára sorrendben a Kiwwi, a Matáv, a Westel, a PanTel, a Pannon GSM, a British Telecom, az eTel, a Vivendi-V-com, az Amtel és a GlobalOne-Equant került fel.

A közlemény szerint az ügyfélbázis nagysága nem egyezik meg a cégek forgalmával és piaci jelentőségével, mivel a például a Kiwwi elsősorban kis- és középvállalatokra koncentrál, míg a PanTel ügyfelei jellemzően a nagyvállalati körből kerülnek ki.

A kutatás szerint a nemzetközi VoIP-szolgáltatást igénybe vevő nagy- és középvállalatok átlagosan 19 százalékos költségcsökkenést tapasztaltak a technológia bevezetését követően, míg a nagyvállalatok körében ez valamivel magasabb, mintegy 22 százalékos megtakarítást eredményezett.