Tovább nő az AOL-TW?

Zsigó József, 2001. augusztus 31. 19:04
Az AOL-Time Warner médiaóriás ismét terjeszkedni kíván: meg akarja szerezni az USA második spanyol nyelvű hírszóróját, a Telemundót.
Az USA-ban egyre több spanyol anyanyelvű ember él, és a számítások szerint hamarosan annyian lesznek, mint az angolul beszélők, így nem véletlen tehát, ha a média egyre nagyobb figyelmet fordít megnyerésükre. A The Wall Street Journal értesülése szerint a Telemundóra már szemet vetett a Viacom, a GE tulajdonában álló NBC és a Hispanic Broadcasting is.

A neves újság kiderítette, hogy a Telemundo valamivel több mint 3 milliárd dollárt ér, és a 35 milliós spanyol lakosság nagy része ezt is figyeli, nem csak a vezető Univision Communications Inc. híreit. A vásárolni kívánó amerikai cégek mellett megjelent egy külföldi, a mexikói Grupo Televisa is, amely azonban kisebb eséllyel indulhat, mivel az Univisionban már kisebbségi részesedést szerzett, és így az amerikai versenyhivatal esetleg kizárja.

Az újság riporterei azt is kiderítették, hogy valamennyi érdeklődő vásárló megkapta a Telemundóról készült bizalmas gazdasági jelentéseket, de egyelőre még egyikük sem tett ajánlatot, habár a Viacom, amely rendkívül agresszív tárgyalási stílusáról közismert, lehet, hogy hamarosan megkezdi a licitet - adja hírül a Reuters.