Kicsiknél a Panasonic, nagyoknál a Siemens a nyerő telefonalközpont

forrás: Prim Online forrás: Prim Online, 2001. szeptember 3. 11:38
A Magyar Infokommunikációs Jelentés adatai szerint a 10 fő feletti cégek 31%-a nem rendelkezik telefonalközponttal, így a beszédcélú telekommunikációs igényeket különálló fővonalak elégítik ki. A vállalatok 55%-nál mindössze egyetlen alközpont van installálva, és a fennmaradó 14% rendelkezik több mint egy alközponttal.
A cégek összesen kb.39 ezer darab telefonalközpontot működtetnek, ami meghaladja az összes vállalat számát [N=31600], hiszen egy szervezet több telephelyén is lehet alközpont. A berendezések hozzávetőlegesen 18%-a szolgálja ki a nagyvállalatok kommunikációs igényeit, 23%-a a középvállalati szférában, míg a fennmaradó 59% a kisvállalatok kezelésében áll.

Az alközpontok több mint felét [55%] 1998 előtt helyezték üzembe, ezért nem csoda, hogy a közép- és nagyvállalati szférában működtetett modernebb és többfunkciós berendezéseknek is csak 32, illetve 43 százaléka képes kezelni az IP alapú telefonálást.

A Magyar Infokommunikációs Jelentés szerint a 10 fő feletti vállalati alapsokaságban a telefonalközpontok kb. fele Panasonic gyártmányú. E mögött elsősorban a számosságát tekintve jelentős kisvállalati szféra áll, ahol az alközponttal rendelkező cégek 53%-a üzemeltet ilyen márkájú alközpontot. A nagyvállalati szegmensben a gyártók rangsorát a Siemens vezeti 28 százalékkal, a Panasonic csak második 21 százalékkal, őket követi az Alcatel 16 százalékos, az Ericsson 7 százalékos, a Bosch 6 százalékos és a Lucent/Avaya 3 százalékos részesedéssel, míg a maradék 19 százalékon ennél kisebb részesedéssel rendelkező márkák osztoznak.

Forrás: BellResearch & Think Consulting – Magyar Infokommunikációs Jelentés 2001/1