Egyre közeledik a karácsonyi szezon, de a dotkom kereskedőknek alig van pénzük marketingre. A tavalyihoz képest közel 70%-kal kevesebbet fognak költeni idén reklámra, így átalakulnak a kedvelt reklámmódszerek is. A nagy tömegű banner, televízió és rádiókampányok helyett részletesen átgondolt, a lehető legjobban célzott online reklámokban gondolkodnak.
A Shop.org legújabb tanulmánya szerint a kereskedőknek van még mit javítaniuk szolgáltatásaikon, ugyanis 100 látogatóból mindössze 2,2%-uk vásárol is online.
A cégek mindent megtesznek a túlélésért, a boltok mindegyikéből eltűntek az aránytalanul nagy kedvezményeket kínáló akciók, újratárgyalásra kerültek az internet portálokkal kötött horribilis összegű hosszútávú reklámmegállapodások, valamint sok helyen akár 60-70%-os létszámleépítéseket hajtottak végre.
A második negyedévben 1,8%-kal csökkent a vásárlások száma az előző negyedévhez képest. A gyengébb nyári hónapok után most mindenki az október közepén induló karácsonyi szezontól várja a gondok enyhülését.