A közlemény szerint a most meghirdetett három pályázat kizárólag projekt jellegű, azaz nem eszközök beszerzésére, hanem azok minél ésszerűbb működtetésére vonatkozik. A nyertes projektek megvalósulását az IKb munkatársai folyamatosan nyomon követik és ellenőrzik.
Az első pályázat az ekp által már elindított, összkormányzati célokat megvalósító fejlesztéseihez való csatlakozást segíti elő. Ezekhez tartozik az állami nyilvántartások ésszerűsítését szolgáló "Kikeres" elektronikus keresőrendszer, a kormányzati iratkezelő rendszer, valamint a kormányzati címtár. Erre a pályázatra az IKb 400 millió forintot különített el.
A második, 800 millió forint keretösszegű pályázat olyan rendszerek fejlesztését célozza, amelyek az internetes kormányzati portálon keresztül különféle szolgáltatásokat képesek nyújtani a polgárok részére: így például az állami nyilvántartásból történő szolgáltatás, illetve ügyfélszolgálati sorszámkérés.
A harmadik pályázatra olyan fejlesztésekkel lehet jelentkezni, amelyek eredményeként igazolható és mérhető javulás következik be a polgároknak vagy más közigazgatási szerveknek nyújtott szolgáltatás minőségében, illetve a jelenlegi színvonal megtartása mellett a szolgáltatás a továbbiakban alacsonyabb költséggel üzemeltethető. Erre a pályázatra az IKb 800 millió forint keretösszeget szán. A pályázatokra jelentkező közigazgatási szervezetnek 20-40 százalékos arányú saját forrással is rendelkeznie kell.