A Magyar Infokommunikációs Jelentés adatai szerint a gazdálkodó szervezetek szinte mindegyike [93%] használ mobiltelefonokat, bár még napjainkban is léteznek olyan cégek, amelyek egyáltalán nem tartanak fenn mobiltelefon-előfizetést. Igaz, a nagyvállalatok körében ilyen lényegében nem tapasztalható [0,7%], a közép- [4,3%] és kisvállalatok [7,9%] körében azonban ez egyáltalán nem nevezhető kivételes esetnek.
A vállalatok átlagosan 8,7 mobiltelefon-előfizetést tartanak fenn. A nagyvállalatok [300 fő feletti cégek] mobiltelefon-előfizetéseik számát tekintve kiemelkedő szereplői a piacnak átlagosan 58 telefont üzemeltetnek, ugyanakkor az előfizetések átlagos száma mégsem tükrözi a szegmens alkalmazotti létszámát. Míg a vizsgálatba bevont cégek összességét [a 10 fő feletti gazdálkodó szervezeteket] tekintve minden ötödik dolgozóra jut egy előfizetés [átlagosan 22% kap rádiótelefont], a legnagyobb cégek esetében csak minden tizedik munkatárs részesül ebben a juttatásban. Ennek hátterében az áll, hogy a nagyvállalatok alkalmazottai között lényegesen több a fizikai, illetve nem vezető beosztású dolgozó, akik munkaköre nem kívánja meg a mobilkommunikációs eszköz alkalmazását.
A vállalati ügyfelek száma alapján a mobiltelefon-piac kétharmadát a Westel uralja, ugyanakkor az előfizetések száma alapján számított piaci részesedése ennél még nagyobb, 72 százalék. A Pannon GSM egyharmadnyi ill. egynegyednyi részesedést tudhat magáénak, míg a Vodafone csak néhány százalékos részt tudott kihasítani. A jelenlét és az előfizetések száma közötti különbség arra utal, hogy a cégek több Westel, mint Pannon GSM [és Vodafone] előfizetést tartanak fenn előfizetéseik között.