A kereskedelmi cégek közül minden második üzemeltet saját honlapot, 11 százalék tervezi annak létrehozását, és csupán 17 százalékuk zárkózik el az on-line felület kialakításától. Az internettel rendelkező kereskedelmi cégek 34 százalékánál a termékek, szolgáltatások elektronikus úton való megismerésére, 11 százalékuknál megrendelésre, 6 százalékuknál a szállítási feltételek megadására, 5 százalékuknál pedig a fizetési mód meghatározására is lehetőség nyílik a világhálón keresztül.
A kereskedelmi cégek körében a legelterjedtebb internet-hozzáférés, mintegy 42 százalékkal az ISDN. Ezt a kapcsolt vonali modem követi 33 százalékkal, továbbá jelentős a bérelt vonal 19 százalékos részaránya. A trendek alapján pár százalékkal várhatóan megnő a bérelt vonal aránya, és egyre inkább előtérbe kerülnek a kábeltévés és az ADSL csatlakozások elsősorban a kapcsolt vonali modemes és az ISDN hozzáférés rovására - olvasható a felmérésben.