Az elektronikus aláírás használatát lehetővé törvény alapján - szeptember elsejével vált joghatályossá - sorra jelentik be az érintettek, milyen formában és határidővel teszik alkalmassá szervezeteiket az e-szignó fogadására. Az Igazságügyi Minisztérium Informatikai és Céginformációs Főosztálya, mint a cégnyilvántartás kezelője, szintén nyilvánosságra hozta: Pilot-projekt indítását tervezik, amelynek célja, hogy az OCCR-t, tehát az Országos Cégnyilvántartási és Céginformációs Rendszer-t felkészültté tegyék az elektronikus aláírás és az elektronikus iratok kezelésére.
Gyimesi Géza főosztályvezető elmondta: A pilot projekt egyértelmű célja az, hogy azok a cégiratok, amelyek a Cégbíróságra benyújtásra kerülnek, és jelenleg postai úton vagy az ügyfélszolgálaton keresztül kizárólag papíron, okiratként érkeznek, elektronikus formában is benyújthatóak és elfogadhatóak legyenek. Itt alapvetően olyan iratokról van szó, amelyeknél a jogi közreműködés ügyvéd, közjegyző a törvény által kötelező. Tehát elmondható, hogy a gyorsabb és állampolgárbarátabb ügyintézést támogatja az az eljárás, amely az elektronikus aláírás alkalmazásával a cégiratok beterjesztését elektronikus úton is lehetővé teszi.
A jövő év elején induló projekthez amely szűkített felhasználói körrel modellezi a későbbi lehetséges megoldásokat - szükséges anyagi hátteret pályázati úton kívánják biztosítani.