Website-újrahasznosítás

Zsigó József, 2001. szeptember 15. 18:49
A dotcom-válságban elvérzett cégek nemcsak a hardvereik áron aluli eladásából szerezhetnek némi pénzt, hanem már teljes website-juknak az üzletbe történő visszaforgatásából is.
A fizetésképtelen vagy csődbe jutott amerikai cégek eddig úgy jutottak némi tőkéhez, hogy főleg ázsiai cégeknek áron alul eladták szervereiket, hálózati eszközeiket és más ingóságukat. Most két olyan hazai céghez is fordulhatnak, amelyeknek a hardvereken kívül - bizományban - teljes website-jukat értékesíthetik.

A Website Recycling Co. vezetője, Gage Andrews azzal biztatja ügyfeleit, hogy nem csak a szokásos 1-2 centet hozza ki minden 1 befektetett dollárból, hanem ennél jóval többet. Átveszi a teljes site-ot, amelyet aztán online meghirdet. A vásárlók megtekinthetik, sőt ki is próbálhatják a site működését, és dönthetnek, kérik az egészet, vagy csak bizonyos elemeket akarnak.

A Recognition Group vezetője, Kaleil Isaza Tuzman a saját bőrén tapasztalta meg, milyen sikeres dotcom cégvezetőből bukott cég vezetője lenni. Tipikus történetét a goWorks-nél a Startup.com filmben meg is örökítették. Amikor már elkerülhetetlenné vált a csőd, a goWorks megbízott egy céget a felszámolással, ám végül saját maga fejezte be az „átstrukturálást”, amelynek tapasztalatait most Tuzman az új cégénél hasznosítja - írja az Economist.