Visszavette prognózisát az AOL Time Warner

MTI Sajtóadatbank, 2001. szeptember 26. 07:35
Az AOL Time Warner amerikai médiakonszern lefelé módosította idei és a jövő évi nyereségjóslatát a reklámpiac visszaesése és az Egyesült Államokat ért terrortámadás gazdasági következményei miatt. A forgalom is lassabban emelkedik az eddig vártnál - jelentette be a vállalat.
A világ egyik legnagyobb internetes és médiavállalkozása most úgy számol, hogy az adók, kamatok és a leírások előtti pénzforgalmi többlete (EBITDA) az idén csak 20 százalékkal, forgalma 5-6 százalékkal emelkedik. Jövőre is pénzforgalmi többletének kétszámjegyű növekedését várja.

A vállalat szóvivője szerint továbbra sem várható javulás a reklámpiacon, sőt, a New York-i Világkereskedelmi Központot és a washingtoni Pentagont ért terrortámadások "jelentősen rontották" a reklámpiaci helyzetet. A reklámpiac korábban is gyengült, de az amerikai támadásokig a cégcsoport nem csökkentette idei célszámait. Eredetileg 11 milliárd dolláros pénzforgalmi többletet várt, 31 százalékkal többet a tavalyinál, és 40 milliárd dolláros árbevételt, 10,5 százalékkal nagyobbat a tavalyinál. Ezeket a célszámokat januárban állapították meg, amikor az AOL zárta a Time Warner 106 milliárd dolláros megvásárlását.

A gyengülés elérte a kábelhálózatokat - a Warner Brotherst és a CNN-t -, és sok kiadói részesedést is visszavetett, köztük a People Magazine-t, a Time Magazine-t, továbbá az AOL internetes leányvállalatot. A hírkapacitás gyors bővítése az AOL Time Warner-hez tartozó CNN és NY1 csatornáknál tetemes kiadásokkal járt a konszern számára. Az információ iránti igény erősen megnőtt az Egyesült Államokat ért terrortámadások után.