IV. SAP-konferencia 2001, Tihany

forrás: Prim Online forrás: Prim Online, 2001. szeptember 26. 18:47
A tihanyi SAP-konferencia zárónapján Stötzer Csaba, az SAP Hungary Kft. üzletágvezetője mutatta be a cég vállalati portálmegoldását, a mySAP Workplace-t, az interaktív munkahelyet, amely újabb funkciókkal bővíti ki a vállalati intranetrendszert, a cég logisztikai tanácsadója pedig a mySAP Business Intelligence megoldást ismertette.
Az SAP termékkínálatában kiemelten fontos szerepet játszik a mySAP Workplace vállalati portálmegoldás, amely nem felváltja a vállalati intraneteket, hanem új funkciókkal bővíti ki, személyre szabott információkat kínál, amellyel hatékonyabbá válnak a munkafolyamatok. A portál többféle tartalmat és alkalmazást egyesít a külső és a vállalaton belül már meglévő információk alapján, valamint integrálja az SAP- és más rendszereket.

A személyreszabás alapját pozíciókhoz kötött (ügyvezető igazgató, értékesítő stb.) szerepkörök adják, mivel az általános vállalati gyakorlat alapján meghatározható, hogy a munkavégzés során az adott pozícióban milyen információkat és alkalmazásokat lehet elérni. Az SAP az előredefiniált szerepkörök alapján állítja be a rendszert, de ez szabadon változtatható, mely lehetővé teszi, hogy akár egy pozícióhoz több szerepkör is tartozzon.

Az SAP Workplace vállalati portál egyik újdonsága, hogy az alkalmazások integrációját tranzakciós szinten valósítja meg. A felhasználó szerepkör szerinti portálja szabadon kialakítható, és eldönthető, hogy a háttérrendszerből a teljes alkalmazás meghívása helyett mely részfunkciókat alkalmaz az adott feladat elvégzéséhez. Ezek az elemek, mezők lehetnek lekérdezések, jelentések, elemzések, adatbeviteli mezők. Kialakíthatók vállalatspecifikus minialkalmazások is, amelyek az ügyfél igényei szerint leegyszerűsített háttérrendszereket egyéb, a vállalatoknál használt segédprogramokat (pl. árfolyamátváltó program) és azok tranzakcióit jelenti, és amelyekről a vállalat dönt a portálmegoldás bevezetésekor. Minden felhasználó kiválaszthatja a testreszabási lehetőségei közül a neki legjobban megfelelő minialkalmazásokat. A portálba beépíthetők a felhasználó személyes alkalmazásai is, pl. címlista, határidőnapló. Mivel ez a megoldás webes felületen működik, ezért a világ bármely pontjáról egyszeri biztonságos felhasználói bejelentkezéssel elérhető és így interaktív munkahelynek is tekinthető. Jelentős előnyei közé tartozik, hogy - meghatározott jogosultsággal - a vállalat ügyfelei is beléphetnek és információt gyűjthetnek e portálról.

Stötzer Csaba a megoldás önkormányzati verzióját is bemutatta az érdeklődőknek. A hatékonyan működő portál személyre szabott, lehetővé teszi a célirányos hozzáférést a kerületi lakosok “egyablakos ügyintézéséhez” és biztosítja a közszolgálati felhasználók napi munkáihoz szükséges alkalmazások és információk interneten keresztül történő elérését. A felhasználók direkt módon hozzáférhetnek a szükséges adatokhoz - szerepjogosultságuk szerint -, változtathatják és módosíthatják a portál designját és hozzáadhatják az általuk kiválasztott, vállalatspecifikus minialkalmazásokat. A lakossági szolgáltatás minialkalmazásai lehetnek adatlapok, felmérések, térképek, online adóbevallás, internetes árverés, oktatási információk, a kormányzati pedig: vámügyintézés, önkormányzati hírlevél, e-közbeszerzés. Az SAP eProcurement megoldása biztosítja a webes támogatást az e-közbeszerzési nyílt és meghívásos tenderek folyamatára: kiírására, kiértékelésére, értesítésére, mely szintén része lehet a vállalati portálnak.

Az új megoldás tesztverziója bárki számára elérhető és ingyenesen kipróbálható a http://ides.sap.com és mobiltelefonról a http://ideswap01.sap-ag.de/mywap.wml címeken.

Vidor Tamás, az SAP Hungary Kft. logisztikai tanácsadója a cég mySAP Business Intelligence újdonságát, az SAP BW 3.0-t mutatta be. Elmondta, „az SAP megoldása egyaránt támogatja a döntéshozatalt a kereskedelemben, a termelői és a pénzügyi szektorban".

Az SAP BW támogatja az online analitikus feldolgozást és többdimenziós nézeteket, engedélyezve az alkalmazók számára az adatok különböző munkaköröknek megfelelő nézetekből történő elemzését. A technológia legnagyobb előnye, hogy a tények mögött rejlő okokat is megismerhetik a döntéshozók. A cégvezető a számítógép monitorján a korábbi verziókból megismert exceles elemzések mellett webes megjelenítéssel is képes döntéseit támogatni. Újdonság még, hogy a felhasználó figyelmeztető üzenetet kérhet a rendszertől, amely minden - az adatállomány normáihoz képest - kirívó eltérésről tájékoztat.