"Ebben az ügyben az a legaljasabb, hogy a Sony teljes titokban dobta piacra ezeket a módosított formátumú CD-ket, melyeket a számítógépekbe szerelt CD-ROM-ok képtelenek lejátszani. Az emberek nem is tudják, hogy milyen CD-t vásárolnak" - nyilatkozta Jim Peters, a Digital Rights szakértője.
A kiadó azzal magyarázza a bizonyítványát, hogy kizárólag az ilyen és hasonló lépések segítségével lehet garantálni, hogy a felhasználók a számítógépek segítségével ne rippeljék le a zeneszámokat, és ne másolják le őket a filléres áron kapható írható CD-kre. Feltételezések szerint egyébként a Sony a Macrovision által kifejlesztett SafeAudio védelmi rendszer egyik variánsát alkalmazta a Michael Jackson CD-ken, mely technológia lényege, hogy szándékosan hibás adatokat helyez el az audio-CD-ken. Ezek a hibás adatok a legtöbb esetben azt eredményezik, hogy a CD-ROM meghajtók képtelenek a CD-ken található zenei felvételek lejátszására, bizonyos esetekben pedig csak a hangminőség jelentős mértékű csökkenése mellett képesek lejátszani azokat. Zenei szakértők szerint azonban az ily módon kódolt lemezek annyira meg vannak "fertőzve" szándékosan hibás adatokkal, hogy még a hifi CD-lejátszókban történő lejátszás mellett is csökkenhet a hangminőség.
"Rendkívül szomorúnak tartom, hogy a kiadók számára manapság már nem a kiváló hangminőség, hanem a CD-k másolhatatlansága és a minél nagyobb bevétel az elsődleges szempont, és ennek a hifi-őrültek minden bizonnyal nem fognak örülni. A kiadók a CD-k hangminőségén kívül még a lemezek tartósságát is feláldozzák a védelmi rendszerek érdekében, és ez szerintem megengedhetetlen" - nyilatkozta Peters.