Rácz R. György, a Lotus alapú professzionális szolgáltatásokért felelős vezető - aki október 1-jétől az IBM közép- és kelet-európai (CEE) Lotus Professional Services igazgatói posztját tölti be - kiemelte, hogy a tavalyi 80 százalékos növekedés a Lotus-divízió eddigi legsikeresebb évét jelentette. A Lotus-tevékenységnek az IBM szervezeti kereteibe történt teljes mértékű integrációja azt az előnyt nyújtja, hogy az egyes IBM-képviseletek, így természetszerűleg az IBM Magyarország is, egyszerűbben, egységes kínálati portfólióval léphetnek ügyfeleik elé. Rácz szerint a Lotus-termékekkel mostantól három piaci területre fókuszálnak: üzenetkezelési és együttműködési feladatok, új elemként a tudásmenedzsment-projektek (ilyen sikeres projekt zajlott le nemrégiben a Mol-nál, és most folyik hasonló a Matávnál), valamint az e-learning.
A tájékoztatón bemutatkozott Pintér Sándor is, aki a Lotus-egység kereskedelmi vezetője. Hangsúlyos a jövőbeli tevékenységben a Lotus azon ötlépcsős stratégiájának követése, amely a következő öt területre fókuszál: új modellek, új piacok, újfajta növekedési lehetőségek, kiterjesztett és megnövelt ügyfélbázis.
Leginkább az egyes IBM-vezérszoftvertermékekre szakosodott partnercégek új felállásból eredő hozzárendelésének fontosságát hangsúlyozva Fóris Zoltán elmondta, hogy jó néhány olyan hazai felhasználó van, amely mind a négy említett szoftverbrandet használja, ezért mindenképpen bővíteni szeretnék azt a partnerbázist, amely a teljes szoftverportfóliót képes kínálni.
Az üzletág-igazgató nem rejtette véka alá: a legfontosabbnak a brandenként megerősített értékesítési erőforrásokat tartja.
A tájékoztatón az is elhangzott, hogy az IBM Magyarországi Kft. SWG idén ősszel heti rendszerességgel szemináriumsorozatot szervez a legújabb szoftvertechnológiák bemutatására. A szeptember 19-én tartott első szemináriumon a pénzügyi szektorban alkalmazható MQSeriesről volt szó, 26-án a Tivoli adattárolási megoldásokat tűzték napirendre, és a későbbiekben a teljes paletta terítékre kerül.