Az év honlapjai a marketingesek szemével

, 2001. október 3. 12:07
A Magyar Marketing Szövetség – egyebek között az INK (InterNet Kalauz) támogatásával) –pályázatot hirdetett magyar website-ok számára. Az eredményt október 3-án délután sajtótájékoztatón jelentette be a zsűri. Az év honlapja az I. kategóriában (amely az 50 főnél több foglalkoztatottal rendelkező pályázókat tömörítette), a Kirowski által fejlesztett OTB Bank junior site-ja (https://www.otpbank.hu/junior); a kisebb vállalkozásoknak kiírt II. kategóriában pedig a WebTime Kft. webbusiness site-ja (http://www.webbusiness.hu).
A zsűri a tartalom, a funkcionalitás, az arculat, a cég marketingcéljaihoz való illeszkedés, a felhasználói irányultság, az esztétika és az ötletesség alapján értékelte a site-okat, és a felhasználócentrikusság, illetve a funkcionalitás alapján az első kategóriában különdíjat kapott a Pannon GSM site-ja is. (http://www.pannongsm.hu). Ebben a kategóriában elég sok színvonalas pályamunka közül kellett kiválasztani a legjobbakat, sok szavazatot kapott az Axelero, az Ericsson, az ESMA, a Törley pezsgőpincészet és a Zwack Unicum is.

A II. kategóriában minden elvárást egyetlen site sem teljesített, a győztes site például a designnal adós még, de az internetes lehetőségek kihasználása miatt a zsűri mégis ezt a site-ot preferálta a szebb, de albumszerű oldalakkal szemben. Különdíjat ebben a kategóriában a Birdland Golf & Country Club kapott, bár – egyebek közt éppen ennek a pályázónak kapcsán is – volt a zsűrinek egy olyan véleménye, hogy nem kéne a látogatókat kötelező flashanimációkon, illetve elnöki köszöntőkön átvezetni, ezeket a másodszor, harmadszor betérők számára átugorhatóvá kellene tenni.