Szendrei Csaba az angolszász módszert tekinti a legkedvezőbbnek, mivel ott minden tőzsdei vállalatot érintő információ először a tőzsdére jut el, és innen kerül nyilvánosságra.
Rámutatott arra, hogy négy-öt éve még két nap volt a részvénypiacot befolyásoló információk közzétételére engedélyezett idő, ez később egy napra rövidült, az idén pedig már csak egy óra. A BÉT az utóbbi félévben fejlesztette ki internetes kommunikációs rendszerét, így valószínűleg a jövőben tovább gyorsul a nyilvánosságra hozatal.
Geoffrey Mazullo, az EWMI igazgatója elmondta: a konferencián bemutatták az EWMI által készített felmérést, amely a varsói tőzsdén jegyzett cégek internetes szereplését vizsgálja. Eszerint a varsói értéktőzsdén szereplő 216 vállalat közül 207-nek van saját weboldala, a tőzsdei cégek 79 százaléka feltette a világhálóra történetét, 37 százaléka a tulajdonosi szerkezetét, 61 százaléka a vezetőség nevét, sőt 23 százaléka a menedzsment tagjainak életrajzát is. Szendrei Csaba hozzátette: a BÉT is készít egy hasonló elemzést, amelyet körülbelül két hét múlva lesz hozzáférhető.
A sajtótájékoztatón elhangzott: az EWMI nonprofit szervezet, amely Közép-Európa nyolc országában végez tőzsdei elemzéseket és szervez konferenciákat.