A recesszió első következménye mindig a marketingköltségek jelentős csökkentése, amit az informatikai lapok gyakorlatilag már év eleje óta éreznek. Nem véletlen, hogy száz milliós reklámmal bevezett magazint árul a tulajdonosa 10 millióért, nem véletlenül szünt meg az év során már ezideig 3-4 informatikai lap, nem véletlenül nem tudta megtölteni a tavaszi INFO-t szervező Hungexpo az A pavilont sem, és nem véletlenül kényszerült az idei Compfair feladására a Compexpo sem. Mint azt Ihrig Pétertől, a Compexpo ügyvezetőjétől megtudtuk, alig valamivel több, mint két tucat kiállító jelentkezett ezideig a rendezvényre, és ha ezek számát meg is tudták volna duplázni november végéig, egy ekkora kiállítást Compfair néven már csak a szó régi fénye miatt sem volt szabad felvállalni.
Egy meglehetősen halovány INFO és egy elmaradt Compfair hatalmas fehér foltot rajzolt a 2001-es esztendő ICT-marketing palettájára, ezt az Informatikai Vállalkozások Szövetsége is érzi, ezért írt ki egy pályázatot jövő tavaszi konferencia és kiállítás rendezésére, amit a D-Holiday Kft. nyert el. Egy 800-1000 főt megmozgató szállodai konferencia és kiállítás minden bizonnyal fontos eseménynek számít majd a vállalati és kormányzati vásárlóerő megnyerésében, ám a lakossági piachoz csak a nagyobb szabású vásárokon át vezet az út, Compfairre szükség van. Remélhetőleg a piac is változik a következő 8-10 hónapban, és remélhetőleg ezt a szükséget jövőre már a potenciális kiállítók is belátják.