Az üzenetküldést jelenleg használó piac rendkívüli mértékben kihasználja az üzenetküldés lehetőségét, és a felhasználók természetes módon viszonyulnak a személyes kommunikáció ezen módjához - mondta Janne Laiho, a tanulmányt megrendelő Nokia piackutatási igazgatója. A jelenlegi lelkesedés a tényleges elfogadást jelenti majd, és teljesen új felhasználókat is arra fog ösztönözni, hogy növeljék a mobilüzenetet küldő ügyfelek számát. A mobilüzenet-küldés nyilvánvalóan jelentős szerepet fog játszani a 2.5G és 3G bevételek növelésében.
A tanulmány megállapította, hogy az üzenetküldő eszközökhöz való hozzáférés aránya magas, és a felhasználók főként mobiltelefont és személyi számítógépet használnak a kapcsolatteremtésre. A hozzáférés aránya a vizsgált hat piacon az Egyesült Államokban mért 83 százalék és a brazíliai 43 százalék között mozog.
Szintén elterjedt a fent említett készülékek üzenetküldőként való használata. A vizsgált minta majdnem fele küld üzeneteket (a fent említett eszközök egyikével), negyede pedig mobiltelefont használ üzenetének elküldésére. Mindez ígéretes jövőt jelent az üzenetküldés számára, főleg azt figyelembe véve, hogy a felmérés szerint a leggyakrabban a fiatalok használják ezt a szolgáltatást. A fenti adatok a lakosság életkorának növekedésével várhatóan jelentősen magasabbak lesznek. A tanulmány emellett bizonyítékokkal szolgál arra, hogy az üzenetküldés elterjedtségének jelenlegi szintje még nem érte el a csúcsot.
A tanulmány célcsoportját alkotó 16-45 éves mobiltelefon-használók 86 százaléka küld üzeneteket, és 77 százalékuk a mobiltelefonját használja e célra. Úgy tűnik, hogy a szolgáltatás már eddig is széles körű elterjedtsége ellenére még mindig van lehetőség az üzenetküldés további terjesztésére, akár még a műszaki fejlődéssel szorosan lépést tartók célcsoportjában is. Ez a csoport a vizsgált minta egészénél kisebb mértékben áll ellen az olyan új üzenetformátumoknak, mint például a mozgókép, és nagyobb kíváncsisággal fordul az üzenetküldési technológia legújabb fejleményei felé.
A teljes célcsoport leginkább az olyan szolgáltatásokat igényli, amelyek az üzenetküldési funkciókban mutatnak előrelépést. Az üzenetküldő eszközökhöz jelenleg hozzáférők háromnegyede örömmel látja az olyan funkcionális fejlesztést, mint például az egyszerűbbé vált szövegbevitel. Emellett az üzenetküldést jelenleg használók valamivel több mint felét az olyan, vizuális téren elért fejlesztés is érdekli, mint a fénykép, mozgókép vagy zene küldésének lehetősége, vagy a bevitt szöveg gazdagítása. A mobilmultimédiás üzenetküldés olyan különböző tartalomfajták küldésének és fogadásának lehetőségét jeleni, mint a grafika, az állókép, az animáció és a mozgókép. Üzeneteket mobilterminálokon, vagy mobilterminálok és az Internet között válthatunk. A tanulmány az üzenetküldő eszköz kifejezést mobiltelefonként, személyi számítógépként, digitális televízióként vagy személyi hívóként értelmezi. A teljes vizsgált mintában a fent felsorolt eszközökhöz való hozzáférés mértéke 66 százalék volt.