Ma még kevés hatékony hazai intranethálózat működik - fogalmazható meg egy október elején publikált tanulmány eszszenciája. Bár egyre több magyarországi vállalatnál működik intranethálózat, sokuknál még igen nagy a bizonytalanság a belső háló előnyeit, lehetőségeit illetően - derül ki a Dotkom Internet Consulting e témában készített "pillanatfelvételéből."
A Dotkom szakértői szeptemberben a Figyelő Top 200-as listájáról kiválasztott 50 vállalatot kerestek meg telefonon, hogy intranethasználati szokásaikról érdeklődjenek. A felmérésekből kiderült, hogy a megkérdezett cégek több mint kétharmada rendelkezik intranethálózattal (további 10 százalékuk a közeljövőben tervezi annak megvalósítását), a megkeresettek többsége mégis zavarba jött, amikor az intranet, illetve az azért felelős munkatárs iránt érdeklődtek. Mindez arra utal, hogy a legtöbb vállalatnál a belső hálózat léte nem jelenti szükségszerűen annak használatát is.
Az intranettel rendelkező vállalatoknál minden számítógép-használó hozzáférhet a belső hálózathoz, a válaszadók közül azonban senki sem tudott pontos adatokat a felhasználók számáról vagy megoszlásáról.
Az így elérhető információk, szolgáltatások felsorolásából egyértelműen kiderült, hogy Magyarországon ma még az első generációs intranetek (igazgatói utasítások, telefonkönyv) használata a jellemző. Itt-ott ugyan már megjelennek a munkaügyi portál csírái (kedvezményes vásárlás, üdülési lehetőségek), de csak a multinacionális vállalatoknál akadt példa a partnerek és szállítók belső hálózathoz való csatlakoztatására.