A résztvevők a hazai kiállítások iránti érdeklődés csökkenését magyarázó számos okot fogalmaztak meg, amelyek közül a legnyomósabb az általános gazdasági fejlődés megtorpanása, azon belül az informatika világában ma már tartósnak mondható recesszió, ami erősen csökkenti a kiállításokon való részvételi hajlandóságot. A nagyobb standok építői ugyanis egyáltalán nem remélhetik, hogy megjelenésük üzletileg is eredményes lesz.
Az egyöntetű vélemény szerint az internet "elvitte" az újdonságokra kíváncsi érdeklődőket, akik az egyre nagyobb látogatottságú portáloldalakat, informatikai weblapokat felkeresve már a kiállításoktól függetlenül értesülhetnek az IT-újdonságokról - a szakmai csemegék iránt érdeklődők pedig közvetlenül a hardvereket, szoftvereket vagy komplett megoldásokat szállító cégek honlapjaihoz fordulnak. Az utóbbi évek jellemző tendenciája, hogy a hazai cégek egy-egy téma köré szervezett konferenciákat szerveznek, amelyekre potenciális üzleti partnereiket hívják meg, vagy speciális szakmai napokat rendeznek a területhez tartozó minikiállítással.
Többen jelezték, hogy a kőbányai vásárváros pavilonjai már évek óta nem alkalmasak a XXI. századi kiállítások követelményeinek megfelelő környezet megteremtésére, így ott a jövőben aligha rendezhető az üzleti élet kívánalmainak megfelelő, színvonalas kiállítás. A nagy kiállítók nem igazán optimális körülmények között fogadhatják üzleti partnereiket, még akkor sem, ha standjukra több tízmillió forintot áldoznak, hiszen a külső és belső közlekedési nehézségek, a belső infrastruktúra igény szerinti kialakítása vagy például a légkondicionálás hiánya évek óta visszatérő probléma.
Szintén egybehangzó megállapítás volt, hogy külön kell választani a vállalati szféra képviselőinek rendezett szakkiállításokat, valamint az információ- és kommunikációtechnológia népszerűsítését célként maguk elé tűző lakossági és Sulinet jellegű szakvásárokat - ez utóbbiakhoz azonban elengedhetetlennek látszik a kormányzat segítsége is.
A sikeres kiállítások feltételeként két szempontot fogalmaztak meg a résztvevők: az egyik a hatékony marketing, a másik pedig a közeljövőben valóban elérhető infokommunikációs megoldások népszerű bemutatása.
Az Informatikai Vállalkozások Szövetsége egyébként tavasszal (a jelenlegi elképzelések szerint március második felében) IT-Trend címmel kétnapos konferencia és szakkiállítás megrendezését tervezi, amelyre közel ezer meghívottat várnak.