Internetkutatás az internetszakmának

forrás: Prim Online forrás: Prim Online, 2001. október 16. 10:23
A Net Research Center Kft. a TGI Magyarországgal közösen elindította a Visitor Lifestyle Research kutatássorozatot. A kutatás célja, hogy hiteles képet kapjanak a honlapok üzemeltetői, az internetes szakma és a kutatók a hazai internetes társadalom demográfiai összetételéről, média használati- és fogyasztási szokásairól, továbbá életstílus jellemzőiről.
A kutatás eredményei nemcsak a honlapok üzemeltetőinek a munkáját, a reklámtervezők internetes médiatervezését segíti, hanem a különböző szociológiai és internetes társadalmat érintő kutatásokat is megalapozza. A TGI-NRC Visitor Lifestyle Research 2001 kutatás adatfelvétele 2001. február 12. és március 19. között zajlott. Az alapsokaság a hazai internetezők tábora. A beérkezett kérdőíveket logikailag és tartalmilag, továbbá e-mail-es és telefonos módszerrel is ellenőrizték, a tisztított 10 066 fős internetes adatbázist a TGI országos reprezentatív kutatásból kapott offline demográfiai adatok alapján súlyozták: nem, életkor, a lakóhely típusa, valamint az internetezés gyakorisága alapján.

Az internetező fiatalok többsége nem rendelkezik otthoni eléréssel

A Visitor Lifestyle Research 2001-es kutatási adataiból kiderül, hogy jelenleg a magyar, hetente többször internetezők közel 67%-a rendelkezik otthon legalább egy számítógéppel, 9% tervezi, hogy a közeljövőben vásárol gépet, 4% pedig egyáltalán nem gondolkodik vásárláson.

Van Önnek otthon számítógépe?

Az otthonukban több számítógéppel rendelkező személyek (13%) elsősorban a 40-49 éves korosztályba tartoznak, házasságban élnek, férfiak, felsőfokú végzettségűek és nagyobb részt vezetők vagy cégtulajdonosok egy vállalatnál. Az internetezők mintegy 4%-a mondta, hogy nincs otthon, és nem is szeretne számítógépet, ők természetesen a munkahelyükről interneteznek. A kis elemszámot figyelembe véve is elmondható róluk, hogy nagyobb részük a 20-29 éves korosztályba tartozik, egyedülálló hölgy. A megkérdezettek 46%-a rendelkezik otthon interneteléréssel, 11% a kérdezést követő 12 hónapban, 14% több mint egy év múlva szándékozik valamilyen internetszolgáltatást beköttetni. Az internetezők csupán 4% nem akar egyáltalán otthonra internetelérést.

Mikor szándékozik otthoni internet-előfizetést vásárolni?

A demográfiai változók szerinti megoszlást vizsgálva látható, hogy otthoni internetes eléréssel leginkább a házas és egyedülálló személyek, a magasabb iskolai végzettséggel rendelkezők, továbbá a Budapesten lakók nagyobb arányban rendelkeznek.