Az idei Budapesti Autószalon október 17. és 21. között kerül megrendezésre a Hungexpo vásárközpont területén. Az első, szakmai napot az újságírók és a 3500 forintos szakmai belépőt vásárló látogatók vehették igénybe, míg a többi napon a vásár a 1100 forintos belépő ellenében a nagyközönségé, de 2200 forintért családi jegy vásárlására is nyílik lehetőség, mely két 14 év alatti gyereknek, és két felnőttnek biztosítja a belépést, sőt kedvezményes, 14 év alatti diák-, katona- és nyugdíjasjegyet is lehet kapni.
Az E és a V jelű parkolókban a parkolás 1 Ft/perc, a VI-os parkolóban 500 Ft/nap, a MÁV 50 százalékos menettérti kedvezményt biztosít a vidékről érkező látogatóknak. A kiállítást reggel 10 órakor veteránautók felvonulása nyitotta meg, immáron 14. alkalommal, egy-egy Ford P7/a, Citroen 11BL vagy éppen Csepel 350 NY megjelenésével. Ebből rögtön érezhető, hogy ez az esemény több a márkaképviseletek egyszerű felvonulásánál, a múlt mellett rengeteg adatot találhatunk itt a jövő autóiról, de egyben a közönség igényeinek felmérésére is szeretnék kihasználni ezt az alkalmat. Míg a kiállítók száma stabilan évek óta 300 körül mozog, a kiállítás területe 32 ezer négyzetméterről 35 ezerre nőtt, és ez alakalommal kiemelt szerepet kaptak a tuning és a hi-fi specialistái is. A teljesség igénye nélkül néhány autó kedvcsinálónak:
A Jeep 2002-ben debütáló új modelljét is elhozta, mely a jelek szerint szakít keményvonalas terepjáró-tulajdonságaival, független elsőkerék-felfüggesztést kapott a jobb közúti úttartás érdekében, és kormányművén túl még rengeteg belső újítással szolgál, ez tehát nem egy szokásos ráncfelvarrás.
Az Audi újdonága az A8-as hosszított változata, mely elődje egyébként sem túl szerény felszerelését tovább gazdagítja a beépített mobiltelefonnal és miniszámítógéppel.
A Volvo egy érdekes, és talán ma már nem is annyira futurisztikus elképzeléséről juthatunk további információkhoz.
A Nissan terepjáró-történetének 50 éves jubileumát ünnepli az X-TRAIL terepjáró európai piaci bevezetésével, a terepjáró szó természetesen itt is inkább az egyszerűség kedvéért áll, hiszen az X-TRAIL-ről első ránézésre kiderül, hogy valójában egy többcélú, fiatalosnak szánt szabadidő-autó, mintsem erdő-mező királya.
És végül még egy utó, mely talán közelebb áll hozzánk, ha lélekben nem is, de legalább földrajzilag, a Skoda Superb, mely a gyár legújabb próbálkozása arra, hogy egy osztállyal feljebb jusson, hiszen a Skoda Oktavia ügyes szemkápráztató megnyújtásáról rögtön lehull a lepel, ha valaki a hátsó ülésen próbál meg elterpeszkedni.