Az Axel Springer kiadó letiltotta regionális lapjai (Új Dunántúli Napló; Békés Megyei Hírlap; Somogyi Hírlap; 24 óra; Új Néplap; Petőfi Népe; Tolnai Népújság; Heves Megyei Hírlap; Nógrád Megyei Hírlap) honlapjairól a Magház Ingatlanfejlesztő Rt. www.maghaz.hu honlapjára mutató hirdetése (banner) flashváltozatát. A Springer részéről Pauska Zsolt főszerkesztő megerősítette, hogy letiltásra az október 23-i ünnepnapot megelőzően, az Új Dunántúli Napló kérésére került sor, közlése szerint olvasói tiltakozások nyomán.
Ismereteink szerint a bannerek cenzúrázására újdonság a web történetében.
A Magház Rt. új kampányának hirdetései frivolak, provokatívak, de nem sértik a hirdetési tevékenységre és a sajtóra vonatkozó jogszabályokat, szövegezésük az élő magyar nyelv fordulatai közül csak a "nyomdafestéket tűrő" kifejezéseket használja. A Magház Rt. kiemelkedő építészeti minőségű, a fiatal városi középosztály igényei szerint tervezett épületeket hoz létre. A hirdetések technikai és esztétikai megvalósítása kifogástalan, azokat a web-design nemzetközi élvonalába tartozó Frutta Elettronica tervezte.
A bannerek szövege:
"MIÉRT NE KÖTNÉD FEL MAGAD
. . . az Internetre? - A MAGHÁZ- lakásban alap az on-line internet, az ISDN és a kábeltévé, sot a házi telefonról rendelhetsz reggelit, filmet vagy amit csak akarsz."
"MIÉRT NE DOBNÁD BE A TÖRÖLKÖZŐT?
. . . a földszinti mosodába? A MAGHÁZ elvégzi helyetted a piszkos munkát, amíg Te bulizol a haverokkal."
"MIÉRT NE DOBNÁD FEL A TALPAD ...
. . . egy nyugágyra a tetőteraszon? A MAGHÁZ tetején napozóterasz van, hogy ne szoláriumra költsd a pénzed."
A közleménnyel kapcsolatban megjegyezzük, hogy bár bannercenzúráról mi sem hallottunk még, nem tartjuk elítélendőnek, ha egy lap az olvasói véleményt, tiltakozást üzleti szempontjai fölé helyezi. Az offline világban volt már precedens arra, hogy a visszautasított hirdető beperelte a kiadót visszautasított hirdetés miatt, ám az általunk ismert esetekben a kiadó nyert, mivel a bíróság úgy ítélte meg, hogy egy kiadó sem kötelezhető az olvasók, vagy akár a szerkesztők ízlésvilágát sértő hirdetés közreadására. Az pedig, hogy mi fér bele a tűréshatárba, szubjektív, lehet más a tűréshatára a Magház Rt.-nek és más a médiának, ám a döntés joga ez esetben mégiscsak a média tulajdonosáé.