A kezdeményezés hátterében szakértők szerint az áll, hogy segítsenek a különféle gyártókban abban, hogy olyan termékekkel, s e termékekhez kapcsolódó olyan szolgáltatásokkal jelenjenek meg a piacon, melyek 100%-ban MMS-kompatibilisek, mert csak így biztosítható az új szabvány világméretű elterjedése, és az SMS-hez mérhető majdani népszerűsége.
Janne Jormalainen, a Nokia Mobile Phones termékmarketingért felelős elnökhelyettese szerint a Nokia élen jár abban, hogy az MMS-nek legalább akkora sikere legyen, mint az SMS-nek. Ezért tartjuk fontosnak, hogy a Sony Ericssonnal közösen akár más partnerek bevonásával is a jövő év elején egy átfogó tesztsorozatot végezzünk, melynek eredményét úgy a fejlesztők, mind a fogyasztók élvezhetik majd.
Az MMS az SMS-t követő olyan szabvány, amelyiknél az üzenet részeként a szöveg mellett grafikát, fotorealisztikus képet, audiót vagy akár videoklipet is küldhetünk mobileszközökkel WAP-os, vagy az azt követő fejlettebb, nagysebességű átviteli technológia segítségével. Az MMS fejlesztése érdekében már korábban létrehozták a Third Generation Partnership Projectet (3GPP), olyan alapító tagokkal, mint a Nokia, a Siemens vagy a Sony Ericsson.