Miért ne kötnéd fel magad? - Miért ne dobnád be a törülközőt? - Miért ne dobnád fel a talpad? - Miért ne adnád be a kulcsot? - Miért ne szagolnád alulról az ibolyát? - Miért ne lehelnéd ki a lelked?
A folyamatosan futó feliratokat nem szakította meg semmilyen arra utaló jel, hogy ezek a figyelemfelhívás céljából provokatívnak szánt kérdések más összefüggésben is értelmezhetők. A mögöttes tartalom kizárólag akkor vált világossá, ha a látogató a hirdetésre húzta az egerét ("Miért ne kötnéd fel magad... az Internetre?..." stb.), azaz a látogatók egy része számára egyáltalán nem.
A banner a felhasználó felé elsődlegesen pusztán provokatív oldalát mutatta, amely október 23., a forradalom ünnepének előestéjén olvasóink egy részének felháborodott tiltakozását váltotta ki. Az agresszív üzeneteket, melyből többek számára az sem derült ki, hogy hirdetésekről van szó, a szerkesztőségen kérték számon a látogatók, annak oda nem illő, és az ünnepre való tekintettel különösen sértő volta miatt.
Szerkesztőségünk a tiltakozás hatására a banner azonnali eltávolítása mellett döntött. A hirdetés helyére később a Magház Rt. által készíttetett azonos szövegű, ám lényegesen egyszerűbb és áttekinthetőbb reklámcsík került, mely banner már nem adott teret téves olvasatnak.
Utólag is úgy gondoljuk, hogy az online világban szokatlan, s a Magház Rt. elnöke által példa nélkülinek nevezett bannercsere indokolt volt. A döntést azon olvasóink érdekében hoztuk, akik számára a provokatív reklám az ünnep előestéjén inkább sértésként, semmint a figyelem felkeltését szolgáló poénként hatott.
2001. 10. 31.