"Fontosnak tartom kiemelni, hogy az előző év hasonló időszakához képest a magyar notebook-piacon a nagy részesedést elérő cégek közül a HP növekedett a legjobban, mintegy 85 százalékkal" - mondta Czinege. "A hazai piac egésze évről évre csak 20%-os növekedést mutat fel, bár még ezzel az aránnyal is megelőzi a nyugat-európai piacokat."
A HP notebookok közül a legtöbben a kis- és középvállalatoknak, illetve egyéni felhasználóknak szánt Omnibook XE3 modellt választották. Ugyanakkor a magyar piac nem mozdult el láthatóan az olcsó modellek irányába: a HP exkluzív vállalati modelljei, az Omnibook 6000 és az Omnibook 500 is rendkívül kelendőek voltak.
A hp által értékesített noteszgépek negyede 1 GHz-es processzorral rendelkezett, illetve említést érdemel az a tény is, hogy a mobilszámítógépek fele nagy (14-15 colos) kijelzővel került értékesítésre. A HP fontosnak tartja azt is, hogy hordozható számítógépeit nagy kapacitású tárolóeszközzel szerelje fel: minden tizedik eladott termékben CD-ROM helyett már DVD-olvasó van.
"A hp nagyon komolyan veszi a magyar piacot, minden Omnibookot magyar nyelvű operációs rendszerrel és billentyűzettel, teljes magyar lokalizációval szállítunk" - folytatta Czinege. "Külön öröm számunkra, hogy nem csak a külföldi irányítású vagy tulajdonú cégek, de a hazai kis- és középvállalatok is a HP hordozható gépeit választják."
A magyar notebook-piac további jellemzője, hogy egyre népszerűbbek az ultrakönnyű modellek is, amelyekben a floppy- és CD-olvasók az alapegységen kívül helyezkednek el. Ezt a kategóriát a HP kínálatában az Omnibook 500 modellek képviselik.
"Stratégiánknak három alapvető eleme van: a HP név és minőség, a jó ár és az ügyfél igényeinek való megfelelés. A HP Magyarország célja, hogy az első helyet ezen a piacon a következő negyedévben is megtartsuk, és januárban már arról számolhassunk be a sajtó képviselőinek, hogy Magyarországon a HP lett az év legnagyobb notebook-szállítója."