Az e-mail egyre inkább kritikus üzleti alkalmazássá válik, így a mögötte álló szoftvereknek is fejlődniük kell a fokozott megbízhatóság, adatbiztonság és költségtakarékosság irányába, ugyanakkor az Oracle álláspontja szerint az olyan széles körben elterjedt, hagyományos levelezőkiszolgálók, mint a például a Microsoft Exchange, nem rendelkeznek ezekkel a vállalati szoftverektől elvárt jellemzőkkel.
Az Oracle9i most már az elektronikus levelezés terén is biztosítja a Real Application Clusters technológia megbízhatóságát. Ennek lényege, hogy a levelezőszoftverek mögött egy Oracle9i adatbázisszoftvereket futtató gépekből álló fürt található, így az egyik kiszolgáló kiesése nem szakítja meg a munkát, hiszen a többi átveszi szerepét, és továbbra is elérhető marad a teljes levelezési szolgáltatás. A Microsoft Outlook vagy a többi szabványos levelezőprogram zökkenőmentesen működik tovább.
Az Oracle9i-n alapuló levelezőrendszerben a vírusmentesítés is nagyon egyszerű. Ha egy új, a beépített védelem által nem kiszűrt vírus kerül az e-mail rendszerbe, a rendszergazda a közös adattárból egy lépésben eltávolíthatja az összes fertőzött üzenetet. Ezzel szemben a Microsoft Exchange esetében egyszerre több tucat vagy akár több száz elosztottan működő levelezőkiszolgálóból kell párhuzamosan eltávolítani a vírust.
Az Oracle Corporation maga is átállt az Oracle9i alapú levelezésre, és ennek eredményeképpen a világ különböző országaiban működő 97 e-mail rendszerét egyetlen Oracle9i levelezőrendszerbe fogta össze, amelynek biztonságát teljes körű adatmentési és visszaállítási támogatás szavatolja. A lépésnek köszönhetően az Oracle a becslések szerint eddig 24 millió dollárt takarított meg.